środa, 20 lutego 2013

Konsultant ślubny- instrukcja obsługi


W wywiadzie dla Harper's Bazaar Abby Larson, założycielka prawdopodobnie najsłynniejszego bloga ślubnego na świecie, na pytanie o "złotą radę" dla przyszłych Panien Młodych odpowiada bez wahania :

AL: Hire a wedding planner. Without question. A wedding planner will save you thousands of dollars in expensive mistakes, they'll know where to get the best deals and they have longstanding relationships with vendors who can make your wedding beautiful. Plus, they will allow you to kick back on the day of your wedding and enjoy yourself. A good wedding planner is worth their weight in gold. (http://www.harpersbazaar.com/archives/bazaar-blog/by_tag/weddings/)


Marzy mi się, żeby w Polsce zaczęła dominować taka opinia na temat konsultantów ślubnych i zupełnie świadomie, publicznie obiecuję, że będę bardzo ciężko pracować, żeby tak się stało:) Zresztą, jak do tej pory. Nie chcę uczestniczyć w kółku wzajemnej adoracji, tylko mieć poczucie, że pary, które poszukują profesjonalnego wedding plannera, mają świadomość, że to najlepsze co mogą zrobić przy organizacji własnego ślubu.

Mitów na temat mojego zawodu jest naprawdę dużo. O niektórych już pisałam, dlatego nie będę się odnosić do wszystkiego, ale najwyższy czas pogadać o pieniądzach! Bo jak nie wiadomo o co chodzi, to oczywiście wiadomo- konsultant ślubny kosztuje i to sporo. Kłócić się z tym nie można, bo to nie jest najtańsza usługa jaką znam, jednak może warto się zastanowić skąd wynika jej cena???
Po pierwsze, tak jak twierdzi Abby Larson, to spora wiedza na temat rynku i usługodawców, która pozwala nam na unikanie błędów i wybór tych najbardziej odpowiednich dla Was podwykonawców. DOBRY KONSULTANT SŁUCHA I TO SŁUCHA UWAŻNIE! Nie zmienia niczyjej wizji tego dnia, jak twierdzą niektórzy, raczej nadaje jej spójność i sprawnie łączy wszystkie elementy składające się na ślub i wesele. 
I tak zgadzam się, dzięki temu nie błądzicie i nie wydajecie niepotrzebnie swoich pieniędzy na usługi, które nie są tego warte.
Po drugie, dobry konsultant panuje nad waszym budżetem, kontroluje koszty, których Wy sami najczęściej nie kontrolujecie organizując przyjęcie. Kiedy pytam, nawet znajomych o budżet weselny, to z reguły wymieniają 4-5 podstawowych elementów. To jest: lokal, muzykę, fotografię, videofilmowanie i stroje. Reszta to przecież niewielkie wydatki, których liczyć nie warto, a to właśnie one, nie tylko odróżniają jedno przyjęcie od drugiego, nadają mu indywidualny charakter, ale też wcale tak mało nie kosztują. Ale wiem to ja, bo ja to liczę, powiedzmy z służbowego obowiązku:) i uświadamiam to parom młodym. Kiedyś z jedną z nich zrobiłam takie mini doświadczenie, poprosiłam moich klientów o stworzenie własnego budżetu, dzięki czemu mogliśmy porównać, czy rzeczywiście bez konsultanta są w stanie zrobić to taniej. Odpowiedź była prosta NIE SĄ. I nie dlatego, że proponowałam im niebotyczne rabaty od podwykonawców, ale dlatego, że zwracałam uwagę na co warto wydać, a za co nie warto przepłacać. Dlatego, że ze mną zyskują pewność, że żadna decyzja nie zostanie podjęta ad hoc, bo już nie ma czasu i nieważne ile to kosztuje, trzeba brać 
i tyle. Z wedding plannerem to naprawdę skrupulatnie zaplanowane przedsięwzięcie. A przede wszystkim dlatego, że nie muszą wykonać niezliczonej ilości telefonów, pokonać masy kilometrów i poświęcić na to wszystko swój czas, który jest cenny, BARDZO CENNY.
Po trzecie i muszę to zaznaczyć, moi klienci to ludzie, którzy mają pieniądze, tak zgadza się. I co więcej, mają je, bo dbają o swoje konta. I z całym szacunkiem dla tych, którzy twierdzą, że konsultant ślubny to fanaberia dla bogaczy, może warto spojrzeć na to od innej strony, jak na rozsądne rozwiązanie przy i tak dużym i niecodziennym wydatku jakim jest organizacja ślubu i wesela???

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz